П`ятниця, 19.04.2024, 12:54
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Категорії розділу
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Головна » 2015 » Липень » 27 » Балансуванн коліс
12:39
Балансуванн коліс

Балансування коліс. Відгуки, аналіз, якість.

Балансування коліс для нинішніх швидкісних авто є важливою складовою безпеки, надійності, економічності, комфортності для водія та пасажирів. Дисбаланс (відсутність балансу, рівноваги) може проявлятися через вібрацію (биття) керма авто при підвищенні його швидкості. Наслідки дисбалансу колеса, крім дискомфорту та підвищеного зносу резини, можуть бути досить суттєвими: поступово розбивається рульове управління, пошкоджуються амортизатори, ступичні підшипники та інші деталі підвіски. Це відбувається через вібрацію, яка передається всьому кузову машини. Але головна небезпека полягає у загальному зменшенні керованості автомобіля, зростанню ймовірності повної втрати управління ним. Саме тому слід приділяти особливу увагу якості як самого балансування коліс вашого авто, так і якості нових дисків і шин.

Саме поняття «баланс колеса» — чисто фізичний термін. Воно стосується суміщення чи близькості центру маси колеса і осі обертання. Чим меша відстань між центром маси колеса і центром осі обертання, тим краще збалансоване колесо.

При зсуві центру ваги в колесі виникає «ефект биття». Водій починає відчувати вібрацію (дрижання) керма, у пасажирів авто теж з’являється неприємне відчуття вібрації. Ці явища можуть зникнути із збільшенням швидкості, однак їх негативний вплив на керованість, стабільність, якість ходової частини авто зростає.

Фахівці виокремлюють статичну і динамічну незбалансованість (нерівновагу).

Усунення статичної нерівноваги називається статичним балансуванням. Воно не вимагає швидкого обертання колеса. Неврівноважене колесо, що вільно обертається на осі, завжди буде зупинятися із одним і тим же важким місцем вниз (помічають крейдою). Врівноважене колесо буде зупинятися в довільному положенні після кожної спроби його обертання і нижні мітки крейдою будуть в різних місцях. При статичному балансуванню спочатку визначають найважче місце колеса і з діаметрально протилежного боку розміщують на ободі з одного або з двох сторін тягарець (грузик). Після виконання статичного балансування колесо, що легко повертається на валу верстата, зупиняється в довільному положенні.

Виникнення динамічного дисбалансу пов'язане із розбіжністю осі інерції з віссю обертання. У цьому випадку центр ваги колеса міститься на осі обертання (на відміну від статичного дисбалансу), але осі інерції та обертання знаходяться під деяким кутом. Тобно вага колеса неправильно розподіляється по ширині колеса, а не по його довжині, як у першому випадку. Динамічний дисбаланс можна діагностувати тільки при швидкому обертання колеса. Усувається він найчастіше встановленням тягарців-компенсаторів у певних місцях з двох боків ободу диску.

Для якісного балансування важливими є якість обладнання, кваліфікація і порядність майстра, фізичний стан усіх складових колеса автомобіля (балансування брудних коліс - викидання "грошей на вітер"). Не порядний майстер на найкращому обладнані зробить справу як-небуть, аби гроші взяти і змусти вас робити балансування ще раз. 

Щоб відбалансувати колесо, його встановлюють на балансувальний стенд чи станок, де воно розкручується і центрується за допомогою спеціального конуса. Потім майстер задає параметри колеса і вмикає діагностику. Після цього на екрані монітора з'являються дані про те, де саме ліворуч і праворуч. потрібно встановити балансувальні грузики і якої маси вони мають бути.В деяких шинних центрах використовують новітні балансувальні верстати, охрещені в народі «шиномонтаж 3D». Це обладнання проводить лазерну діагностику, яка визначає модель геометрії як всього колеса в цілому, так і диска (діагностується також биття). Це дозволяє кваліфікованому майстру «посадити» шину на диск більш точно, щоб шина і диск взаємно компенсували свої дисбаланси.

Коли процес балансування закінчений і колесо вже знято з верстата балансування - можна попросити майстра ще раз перевірити показники дисбалансу, оскільки вони можуть змінитися. Допустимий розкид параметрів при перевстановлення може бути різним, залежно від виду дисків. Наприклад, для коліс із сталевими дисками ця погрішність може становити до 5 грамів на обох сторонах. Якщо диски легкосплавні, то і того менше - всього 3 грами на обидві сторони.

Після проведення балансування звертайте увагу на кучність встановлення тягарців. Якщо вони розташовуються досить далеко один від одного на одній стороні колісного диска - значить ймовірною є помилка балансування. Правильне розташування тягарців - кучно з кожної сторони диска. Перевірте також, чи не чіпляються балансувальні тягарці за деталі підвіски або гальмівні механізми - такі випадки зустрічаються і це також є помилкою працівників шиномонтажу.

 

Петро Шпига

Категорія: Послуги. | Переглядів: 511 | Додав: Petrosem | Теги: баланс, автомобіль, якість балансування, балансування колеса, безпека авто | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]